האם הביטוח שרכשת במיטב כספך
מעניק לך שקט?
מדוע לקוחות שהצטרפו לביטוח חשים לפעמים חשופים ופגיעים? ואיך אפשר לשנות את התמונה כדי לקבל את התמורה הטובה ביותר לכסף שלך בשיטת "סוכן נאמן לקוח"?
עריכת ביטוח באמצעות סוכן ביטוח מקנה לכם יתרונות רבים: היא מאפשרת לסוכן להתאים לכם את הפתרונות הטובים ביותר ולהיות עבורכם עם היד על הדופק. אך כאשר לקוחות מצטרפים לביטוח, הם לעיתים חוששים שהפתרון המוצע אינו מעניק פתרון מלא לצרכים שלהם: גם בשל חוסר ההבנה שלהם בביטוח, וגם מעצם הידיעה שהסוכן מקבל תגמול מחברת הביטוח. ולכן, במצב הקיים, יותר ויותר מבוטחים שואלים את עצמם (ואותנו), למי נתונה נאמנותו של הסוכן? האם למבוטח? האם לחברת הביטוח, ממנה מקבל עמלות?
אקדים ואומר: ברובם המכריע של המקרים, נאמנותו של הסוכן היא עבור המבוטח, כמעט באופן מוחלט, והשאלה הזו קיימת, בדרך כלל, רק בראשו של המבוטח. אך בשל מודל התגמול הנהוג כיום בענף, די בכך שמחשבה כזו חולפת בראשו של המבוטח – ואז גם הלקוח וגם הסוכן מפסידים.
מאין אני יודע את כל זה?
מתוך ניסיון של כמעט 30 שנות עשייה, כולל ליווי של מאות סוכנים ואלפי לקוחות, והכרת ענף הביטוח מכל צדדיו. הניסיון שלי כולל כהונה במגוון תפקידים בכירים בחברות הביטוח שילוח והראל, כמפקח הרכישה הראשון בענף ביטוחי הבריאות וכאחד ממקימי תשתיות מערך השירות בחברת הראל. משמש כמרצה, מקיים הדרכות לסוכני ביטוח והכנה לבחינות המפקח על הביטוח ומופיע בכלי התקשורת (קישור לדף "פרמיום במדיה"). בשנת 2007 הקמתי את "פרמיום סוכנות לביטוח" כדי לתת מענה לכשל השוק שנוצר בענף הביטוח, ולגשר על הפער בין חששות המבוטחים לבין הרצון שלהם לישון בשקט.
איך משנים את התמונה?
במודל הישן, כולם מפסידים: גם המבוטחים שחשים אי וודאות, וגם הסוכנים שחלקם הגדול מצוי במלחמת הישרדות כלכלית. המצב הזה פשוט חייב להשתנות. מתוך תחושת השליחות הזו ואחרי שזיהיתי בשנת 2007 את כשל השוק שפוגע במבוטחים ובסוכנים, הגדרתי את מטרת "פרמיום סוכנות לביטוח": לפעול לשינוי המצב מהקצה אל הקצה ולהעניק את השירות הטוב ביותר למבוטח ללא חשש לאינטרסים זרים. זאת באמצעות שיטת "סוכן נאמן לקוח" (קישור לדף השיטה) ושינוי מודל התגמול הקיים כיום.